Véleményünk szerint, ez egy nagyon fontos téma, hiszen sokszor keverik az emberek a szezont a fazonnal, így muszáj kitértünk arra, hogy zárbetét csere esetén mire vonatkozik a garancia és mire nem, mikor szabad reklamálni és mikor jobb, ha csendben maradunk.
A legtöbb probléma nem is a HiSec kínai ajtó zárbetét cseréje esetében szokott lenni, hanem a sima, barkácsáruházas, egyzáras, olcsó kategóriájú kínai ajtóknál. Amikor valamiért nem működik a zár, zárcserét kérnek az emberek. A legtöbb ajtó kínai ajtó esetében ez valóban magának a zárbetétnek a cseréjére vonatkozik. Azonban az elmondható, hogy az esetek 99 %-ában a barkácsáruházban vásárolt, olcsó, kínai ajtóknál a zárszerkezettel is probléma szokott lenni.
Amikor a zárbetétet cseréljük jó minőségű, nem kínai zárbetétre, akkor egyrészt az ajtó más kulcsokkal fog működni, másrészt egy magasabb fokú védelmet érünk el. Például azt, hogy a zárat ne lehessen mindenféle manipulációval, illetve zártöréssel kinyitni, hogy nehezebb dolga legyen a betörőnek, és ne az adott lakásba menjen be, hanem inkább válasszon egy másik ajtót, melyet könnyebb kinyitni.
Ez mind szép és jó, és nincs is vele probléma. A probléma általában ott van, amikor az emberek 2-3-6 hónap múlva jelentkeznek nálunk, hogy baj van a zárbetéttel, pedig milyen sok pénzt fizettek ki érte. Nos, a sok pénz az relatív, mert ugye azzal nem számolnak, hogy árainkat terheli egy 27 százalékos forgalmi adó, illetve van egy anyagköltség is, ami egy jó minőségű zárbetét esetében nem 2000 Ft. Illetve van egy munkadíjunk is, hiszen a zárszerelő szakember sem kapja ingyen a benzint, sem a parkolót, sem pedig az idejét és a szaktudását nem adja ingyen. De az egy másik téma.
Garanciális zárcsere Budapesten
Amikor a garanciális problémára hivatkozva egy munkanapon belül a helyszínre érkezünk, hogy megnézzük, mi a gond a jó minőségű zárbetéttel, akkor túlnyomó többségben elmondható, hogy nem is a zárbetéttel van a probléma, hanem magával a szerkezettel. Ez pedig az ügyfelek számára nehezen emészthető dolog. A zárszerkezethez ugyanis mi hozzá sem nyúltunk, mi csak kivettük a rossz kínai zárbetétet és betettük helyette egy újat. Ennyi volt a munka. Az, hogy a szerkezet ott van az ajtóban, az ajtó rosszul van beépítve, terhelés éri a zárat, kilincset, rángatni/húzni/vonni kell az ajtót, annak semmi köze nincs a zárbetéthez.
Éppen ezért, minden zárbetét csere munkánál az ilyen ajtók esetében javasolni szoktuk a szerkezet cserét is, hiszen nem tudható, hogy a szerkezet-probléma miatt az ajtó mikor nem fog kinyílni, vagy mikor nem fogja tudni a zárbetét tovább működtetni a szerkezetet.
Általában anyagi megfontolásból az ügyfelek a zárszerkezet cserét már nem kérik, hiszen nem ez az ár lett mondva előzetesen a telefonban. Mivel mi sem vagyunk jósok, hogy előre lássuk, mi a gond az ajtóval, így nem tudhatjuk, hogy a szerkezetnek is baja van. Amikor az ügyfél felhív, hogy zárbetétet szeretne cseréltetni, akkor mi elmondjuk a zárbetét csere költségét. Viszont a zárszerelő kolléga a helyszínen már látja, hogy nagy problémák vannak a szerkezettel is, ezáltal javasolja annak a cseréjét. Ő már tudja, hogy szerkezetcsere nélkül továbbra sem fog tökéletesen működni az ajtózár, és elképzelhető, hogy valamikor (hamarosan) nem fog kinyílni az ajtó.
De elmondható, hogy az ügyfelek 99 %-a köszöni, de nem kéri, aztán mikor probléma van, akkor egyből reklamálnak és a garanciára hivatkoznak. Nos, kedves ügyfelek, a garancia a zárszerkezetre nem vonatkozik. Mi egy zárbetétet cseréltünk, szereltünk be. A zárbetét tökéletesen működik, az ajtó zárszerkezetéhez nem nyúltunk, a több éves, rossz minőségű szerkezetre garanciát pedig nem vállalunk, mert nincs mire. Úgyhogy erre nem vonatkozik a garancia. A garancia arra a zárra, kilincsre, zárbetétre vonatkozik, amit kicseréltünk! Ha egyéb más meghibásodás történik az ajtó szerkezetével, zárjaival kapcsolatban, akkor amihez nem nyúltunk, arra nem vállalunk semmilyen garanciát. Ezt kell átgondolni, és ezt kell tudomásul venni.