Ingyenes kiszállás fogalma

Muszáj írnunk erről a témáról, mert az emberek nincsenek tisztában ezzel a fogalommal, illetve, mai rohanó világunk hatásának köszönhetően, még csak végig sem hajlandók gondolni ennek a jelentését. Mai írásunkkal ezt szeretnénk tisztázni, bár ehhez végig kell olvasni ezt az oldalt.

Ma már olyan, hogy ingyenes kiszállás önmagában nem létezik. Sehol és senkinél. Az, hogy egy vállalkozás egy adott helyre kiküld egy szakembert, aki leellenőriz valamit, átnéz valamit, felmér valamit az a vállalkozásnak pénzbe és időbe kerül. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy az adott vállalkozás az idejét nem sajnálva, elmegy egy címre, vezet x kilométert, kifizeti a parkolást, elvégez egy 10 perces munkát, majd egy fillér nélkül távozik. Mindezt, ha mindenki igényének meg akar felelni, napi szinten 3-4-szer megismétli, és elment a délelőttje, de nemhogy nem keresett egy forintot sem, hanem a saját benzinjét használta, a parkolási díjat fizette és az idejét pazarolta. Ezt pedig senki nem fogja egy másik embernek ingyen megtenni.

Még az esetleges munka megrendelésének reményében sem, mert a reményből nem tud még egy kiló kenyeret sem vásárolni a boltban.

Tehát ingyenes kiszállás nincs. A szakmabeliek azt nevezik ingyenes kiszállásnak, amikor egy adott munkát elvégeznek, melynek van egy anyagköltsége és egy munkadíja, de ezekre a költségekre külön kiszállási díjat már nem számol fel.

Kiszállási díj nulla, ha megrendelik a munkát!

A kiszállási díj véletlenül sem keverendő össze a munkadíjjal! Sokan, valószínűleg régimódi gondolkodással bíró emberek, egyből azt kérdezik a telefonban, hogy menni a kiszállási díj. Erre egy korrekt ügyfélszolgálatos azt válaszolja, hogy kiszállási díj nincs, de munkadíj van. Ez pedig 16.000 Ft a mi esetünkben. Ám ilyenkor köszönik, nem is kérik zárszerviz szolgáltatást, mi pedig tudjuk, ha valaki így kezdi a beszélgetést, az nem lesz a mi ügyfelünk.

Felméréseknél pedig azt szoktuk alkalmazni, hogy kérünk 5-6 ezer forint felmérési díjat, melyet, ha megtörténik a megrendelés, a munka végösszegéből levonunk. Ha pedig nem történik megrendelés, akkor a mi költségeink fedezve vannak.

A kiszállási díjból nem lehet sem megélni, sem nyereségre szert tenni. Szükséges rosszként neveznénk, mely sem a zárszerviz szolgáltatónak nem jó, sem az ügyfélnek.

Mi mindig úgy küszöböljük ki a felesleges kiszállásokat, hogy kérünk egy fotót a szóban forgó munkáról, ajtóról, zárról, kilincsről, mely alapján beazonosítható a munka, melyre konkrét árat tudunk mondani. Ez alapján pedig eldöntheti az ügyfél, hogy megrendeli-e tőlünk a munkát vagy sem.

Így sokkal egyszerűbb mind a megrendelőnek, mind pedig nekünk, mert senkinek nem kell fölösleges köröket futni, senkinek nem kerül ez pénzbe. Mi tudjuk, hogy pontosan miről van szó, az ügyfél pedig tudja, hogy mire számíthat.

Általában ezeket a fotókat hevederzár szerelésnél, trezorzár szerelésnél, izraeli Mul-T-Lock és Superlock ajtók zárszerelésénél, kilincs szerelésénél szoktunk kérni, amikor nem azonosítható be telefonban egyértelműen, hogy miről is van szó. Többnyire a műanyag ajtók többpontos vasalatairól is szoktunk fotót kérni, mert abból nagyon sokféle van jelen a magyar piacon, így a beazonosítás egyértelműbb.

Mi nagyon szeretjük a modern technikát alkalmazni az ilyen esetekben, mert sokkal gyorsabb, hatékonyabb, mint a felesleges körök futása. Természetesen ha valaki ezt semmiképpen nem tudja megoldani, akkor -ha időnk engedi- kimegyünk felmérésre, de annak a költségét bizony meg kell fizetni!