Garanciális zárcsere és ennek kezelése

Cégünk minden elvégzett munka után, illetve minden beszerelt zárra, zárbetétre, zárszerkezetre, kilincs szerkezetre egy év teljes körű garanciát vállal. Ha valakinek ez időn belül problémája akadna azzal a termékkel, amit mi kicseréltünk, akkor garanciális szerelésre, illetve cserére jogosult, mely után nem kell fizetnie.

Garanciális jog érvényesítése

Amennyiben valakinek problémája adódna az általunk beszerelt zárral, kérjük jelezze nekünk telefonon! Azonban mielőtt rátérnének magára a garanciális problémára, mindenféleképp meg kell győződnünk arról, hogy az adott munkát cégünk végezte el és nem pedig egy másik zárszervíz után követelik rajtunk a garanciát. Ugyanis ez sokszor előfordul.

Általában az ügyfelek, mielőtt valakitől megrendelnek egy zárcserét, körbenézek a piacon, hogy ki, és milyen áron végzi el az adott munkát. Ennek érdekében, több zárszerviz céggel is felveszik a kapcsolatot, míg végül vagy a számukra legszimpatikusabbat, vagy a legolcsóbbat választják, vagy éppen azt, akinél elvesztették a türelmet és betelt a pohár. Aki több céget is felhív, annak javasoljuk, hogy legalább addig, ameddig a munkát megrendeli és a szerelő kiérkezik a helyszínre, vezessen egy kis nyilvántartást, hogy melyik céget hívta, kivel beszélt, milyen árat mondtak, és mi a cégnek a telefonszáma! Aztán amikor ott van a szerelő, mentse el a szerelőnek a telefonszámát, vagy tartsa meg a számlát, amit kapott, és ez a garancia.

Mivel cégünk minden elvégzett munka után számlát ad az ügyfeleknek, így nagyon egyszerű a céget beazonosítani, ugyanis a számlán rajta van a név. A legfontosabb dolog ezt megnézni, mielőtt esetleg a telefonban elkezdenek vitatkozni annak a cégnek a diszpécserével, aki nem is végezte el a szolgáltatást. Ha megvan a cégnév és esetleg nincs hozzá telefonszám, nagyon egyszerű a dolog: az interneten a cégnév beírása után automatikusan megkapjuk a telefonszámot és lehet is hívni őket a garancia érvényesítése érdekében.

Mielőtt belemennének a probléma ecsetelésébe, még mindig fontos azt tisztázni és elmondani a telefonban lévő kollégának, hogy 1.) mikor történt a zárcsere, 2.) hol történt a zárcsere – egy utcanevet, házszámot, stb. -, hogy mi is be tudjuk azonosítani. Azzal nem vagyunk előrébb, hogy dühöngve elkezdik mondani a telefonban, hogy „maguk rakták be a zárat és nem működik”, ezzel számunkra a probléma nem beazonosítható. Próbáljunk gondolkodni előbb és felnőtt emberként, nem óvodásként viselkedni!

Tehát a legfontosabb: melyik zárszerviz céget hívták a munka elvégzésére, mert náluk kell reklamálni a garancia ügyében, illetve pontos cím, hogy hol végeztük a zárcserét és egy pontos dátum. Ez nem lehet probléma, hiszen a számlán ott van a pontos dátum. Amikor ezek megvannak, akkor tudunk csak rátérni a garanciális probléma pontos ismertetésére és a megoldására.

Mire érvényes a garancia és mennyi ideig

A garancia kizárólag arra a zárra, zárszerkezetre, kilincsre vonatkozik, amit a helyszínen a zárszerelő kolléga kicserélt. Ha csak betétet cseréltünk, a garancia csak a betétre vonatkozik, a zárszerkezetre, kilincsre nem. Ha kilincset cseréltünk és nem nyílik az ajtó a kulccsal, a garancia nem áll, mert a zárhoz nem nyúltunk.

A számlán mindig szerepel az elvégzett munka megnevezése, úgyhogy nagyban segíti a munkánkat, ha a garancia érvényesítéséhez előkeresik a számlát, így egyértelműen beazonosítható mind a munka, mind pedig, hogy milyen zár lett kicserélve.

Ha jogos a garanciális követelés, még aznapi kiszállással orvosoljuk a problémát és kicseréljük a gyári hiba miatt tönkrement zárat vagy zárszerkezetet. Ezért az ügyfélnek semmit nem kell fizetnie, amennyiben a garancia határideje még nem járt le.

Cégünknél soha nem volt probléma a garanciális javításokkal, cserékkel. Sajnos párszor előfordult velünk is, hogy gyárilag hibás betétet szereltünk be, de rögtön orvosoltuk a problémát a helyszínen és mindenki elégedett volt. Számunkra nagyon fontos az ügyfeleinknek az elégedettsége, mert ez alapján ítélik meg cégünket! Soha nem utasítunk vissza egy garanciális munkát azzal a címszóval, hogy „nem megfelelően használták a zárat”. Mindig és alaposan kivizsgáljuk az adott problémát.

Amit viszont nem szeretünk, amikor stílustalanul, gorombán, erőszakosan és leginkább jogtalanul ránk próbálják egy másik szerelő cégnek a felelősségét hárítani! Ezt nem vesszük mi sem jó néven. A saját hibáinkért felelősséget vállalunk, és ezt javasoljuk azoknak az ügyfeleknek is, akik, bár nem minket választottak, de velünk próbálják a garanciát érvényesíteni. Javasoljuk, hogy keressék meg azt a céget, aki a szerelést valóban elvégezte és forduljanak bátran hozzájuk a garanciális probléma elvégzésében!