A számla

Mint minden szolgáltatóra Magyarországon, úgy a zárszerviz szolgáltatókra is vonatkozik a számlaadási kötelezettség a munka elvégeztével.

A kötelességen kívül, ez két dolog miatt fontos. Ha egy cég kiállít egy számlát, azzal lefedi magát, ezzel is tükrözve a cég korrektségét, működőképességét. A másik dolog pedig, az ügyfél felé a garanciavállalás. Mindig megkérdezik, hogy mennyi garanciát vállalunk a munkára/zárakra. Cégünk, a törvény szerint előírt, egy év garanciát vállal, az általunk forgalmazott, helyszínre vitt árucikkekre, pl. zárszerkezetekre, trezorzárakra, zárbetétekre, hevederzárakra, stb.

Ha ezalatt az időszak alatt, bármelyik termékkel, bármilyen probléma adódik, akkor az ügyfél megnyugodhat, mi a legrövidebb időn belül a helyszínre megyünk, és kicseréljük neki egy másikra. Természetesen ellenszolgáltatás nélkül. A hibás termékre vonatkozó garanciát, pedig mi rendezzük a termék gyártójával.

Amennyiben az ügyfél vásárolja meg a terméket, és csak szerelési szolgáltatást kér, úgy mi nem biztosítunk semmilyen garanciát a megrendelőek. Mivel a terméket ő vásárolta, így arról neki van számlája, miáltal őt terheli, hogy a terméket visszavigye oda, ahonnan vásárolta. Ezért sem szeretjük, ha az ügyfél veszi meg a terméket, mert ebből is volt már probléma. Arról nem is beszélve, hogy tíz esetből nyolcszor az ügyfél rosszat vesz (méret, minőség)!

Hogy mindenki értse, a termékeken és szolgáltatásokon 27% ÁFA van, amelyeket nekünk az állam felé, az ügyfélnek pedig felénk kell kifizetnie. Ha egy műanyag ajtóban egy középkategóriás zárbetét-cserét végzünk, akkor az ügyfél, a megrendeléstől számítva 2-3 órán belül, kap egy új zárbetétet, és egy 25400 Ft-os számlát. Ebből 5400 Ft az ÁFA. A fennmaradó 20.000 Ft-ból lejön a zárbetét költsége (méret függvényében), a fennmaradó összeg pedig a mi munkadíjunk.

Sokan próbálkoznak, hogy nem tudják elszámolni, nem kell a számla, meg hogy „beszéljük meg a helyszínen”, mi erre mindig nemet mondunk. A kérdés az, hogy 5400 Ft költség spórolása megér-e annyit az ügyfélnek, hogy ha bármi probléma van a zárral, akkor keresgélje ki volt nála, kinél tudja a garanciát érvényesíteni.

Ha belegondolunk, az áruházban sem kezdünk el a pénzárnál alkudozni, hanem kifizetjük az ÁFA-val növelt végösszeget. Így nem is értjük, miért gondolják sokan azt, hogy ez egy szerviz-szolgáltatónál lehetséges. Azt is sokan említik, hogy ők ezt nem tudják elszámolni, nem tudnak mit kezdeni az áfás számlával. Ilyenkor pedig még az is lehetséges, hogy a biztosító felé benyújtsák, mint kulcselvesztés miatti zárcsere, így az vagy a teljes összeget, vagy egy részét megtéríti az ügyfél számára. Ezért szeretnénk újból hangsúlyozni, hogy mi minden egyes alkalommal, kizárólag számlaadással tudunk zárszerviz munkát végezni!

2017.03.16.